תפריט

פציעות במהלך העונה? לא אצלנו - המדריך למניעת פציעות

עונת 2017/2018 התחילה והפחד הגדול של כל שחקן הוא להיפצע במהלך העונה או לא לסיים את העונה בריא ושלם. מאמן הכושר של מחלקת הנוער, זוהר ברק ממליץ על שישה כללי זהב לשחקן כדורסל על מנת למנוע פציעות

04/11/2017
ראשי · נוער · פציעות במהלך העונה? לא אצלנו - המדריך למניעת פציעות
פציעות במהלך העונה? לא אצלנו - המדריך למניעת פציעות
פציעות הן נושא שכיח בעולם הספורט. ספורטאים מודעים לסיכון, ובאפשרות לפציעה אם בגלל משחק, אימון או בגלל העומס שיש בכל עונה. אך הרבה מהדבר תלוי בשחקן, ככל שתתחזק את הגוף להיות בריא וחזק, כך תחזיק מעמד טוב יותר. הנה לכם שישה כללי זהב חשובים עבור כל שחקן כדורסל לשמירה על גופו:

1. הכנה גופנית בטרום עונה - הכנה גופנית בקיץ היא תנאי הכרחי לכל ספורטאי.
בקיץ יש לעבוד על מספר מרכיבי כושר כגון: כוח, סבולת, גמישות וכן יש לשים דגש על תרגילים למניעת פציעות.
*מומלץ לנוח אחרי סיום העונה  10-14 ימים לפני שמתחילים לעבוד בקיץ. 

2. שינה -  הינה גורם מכריע בספורט תחרותי. ידוע כי לשעות שינה יש קשר הדוק מאוד עם ביצועים ספורטיביים. מחקרים רבים מוכיחים שוב ושוב כי הגדלת שעות השינה משפרת את הביצועים הספורטיביים, הדיוק, ההתאוששות, הערנות וגם את מצב הרוח.
*תשע שעות שינה בממוצע הם הזמן המומלץ לספורטאי בגיל ההתבגרות.

3. תזונה -  הינה מרכיב קריטי בהתפתחותו של הספורטאי הצעיר. תזונה נכונה בגיל ההתבגרות חשובה מאוד להתפתחות ולגדילה תקינות ולביצועים גופניים ומנטאליים. במיוחד שמדובר בספורטאים מתבגרים שחוץ מההוצאה האנרגטית המוגברת עקב האימונים ואיבוד הנוזלים והמלחים, מושקעת אצלם אנרגיה בגדילה ובהתפתחות. כל זאת בנוסף לשגרת יום מאוד עמוסה מחייבים התייחסות למצב התזונתי, הרגלי האכילה.
*מומלץ להיוועץ עם תזונאי/ת המתמחים בעבודה עם ספורטאים.

4. חימום ומתיחות -  החימום הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר של תכנית האימון והוא חשוב במיוחד למניעת פציעות. החימום הוא פעילות בעצימות נמוכה, כגון ריצה קלה ותרגילי אתלטיקה בסיסיים אשר יש לבצעם לפני ביצוע פעילות גופנית ובהתאם לסוג הפעילות אותה אנו רוצים לבצע. מטרת החימום היא להעלות את טמפרטורת הגוף וטמפרטורת השרירים, כדי להכין את כל הגוף לפעילות מאומצת.
*מומלץ לבצע חימום פונקציונאלי לענף הכדורסל.

5. מנוחה – הינה מרכיב קריטי עבור שחקן הכדורסל. סוד ההצלחה של כל תכנית אימון טמון באיזון בין הגירוי הפיזי לבין יכולת ההתאוששות. לאחר אימון חזק יש לאפשר לגוף את מלוא הזמן הדרוש למנוחה על מנת לאפשר את תהליך ההתאוששות. ללא התאוששות מתאימה נגדיל את הסיכוי לפציעות.
*מומלץ להיוועץ עם מאמן הכושר לגביי קיום מנוחות בין אימונים.

6. מניעת פציעות -  פציעות הינן חלק בלתי נפרד מספורט תחרותי. עם זאת בשנים האחרונות אנו למדים כי ניתן לבצע אימונים מיוחדים שיעזרו בצמצום הפציעות.  מניעת פציעות ספורט דורשת נקיטת צעדים ותשומת לב של מספר גורמים: השחקן, ההורים, המאמן ומאמן הכושר.  גורמים אלו חייבים לשלב ידיים על מנת למנוע פציעות ולמקסם את הביצועים של הספורטאי. 


מכבי פייסבוק מכבי פייסבוק מכבי פייסבוק מכבי אינטסגרם

חדשות נוספות

ע-נ-ק-י-ם: נבחרת העתודה אלופי אירופה!

22/07/2018

האלופה חוזרת לעונה שאתם לא רוצים לפספס!

23/07/2018

"3 החודשים האלה הפכו ל-49 שנים"

16/07/2018
לוגו מכביסט

מועדון האוהדים של מכבי תל אביב

רק מכביסטים זוכים להטבות מיוחדות, מבצעים, הנחות, מפגשים ואירועים לרשומים בלבד

הצטרפו עכשיו!
סמית
הטבות מכביסט
הצטרפו למועדון מכביסט
זכר
נקבה

תאריך לידה:
קראתי את התקנון ואני מאשר/ת קבלת עדכונים ותוכן שיווקי במייל ו/או SMS
×
קישור ×