תפריט
כפתור ימני - כרטיסים כפתור אמצעי - ניהול מנוי כפתור אמצעי - חנות
כפתור ימני - כרטיסים כפתור אמצעי - ניהול מנוי כפתור אמצעי - חנות

"אנחנו לא באמת נחים"

שמירה על כושר ותזונה נכונה בבית, מה יכולים לעשות שחקני מכבי כעת, איך מתכוננים למשחק, מי הכי חזק בסגל ומי הכי אוהב להתאמן? ראיון חובה עם רגב פנאן

02/04/2020
ראשי · חדשות · "אנחנו לא באמת נחים"
"אנחנו לא באמת נחים"
"זאת שגרה בלי אימונים, דבר שאנחנו לא רגילים אליו ולא אוהבים אותו. אנחנו מוצאים את עצמנו במצב מוזר, חלום רע כשלא עושים מה שאוהבים. נהיה ממושמעים וסבלניים". רגב פנאן הוא האדם הכי פעלתן גופנית בצוות המקצועי של מכבי FOX תל אביב. זה התפקיד שלו וזה גם חלק ממנו. 

דווקא במצב בו רוב האוכלוסיה מרותקת לבתים, רגב מכוון ומלמד כיצד להפיק מכך את המיטב. הוא גם מיישם זאת על עצמו. אז נפגשנו לראיון בשידור ישיר בעמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי. השאלות היו של הגולשים, התשובות של מאמן הכושר. 

כמה זמן אתה מאמן הכושר של מכבי ומה זה בדיוק אומר? 
"זאת השנה השישית שלי בתור מאמן כושר. אני אחראי במסגרת התפקיד על הביצועים הגופניים, בניית תכנית אימונים, לו"ז לקבוצה ולוז אישי כדי שהשחקנים יתפקדו הכי טוב על המגרש. בנוסף, אני אחראי על תחומים כמו תזונה, חדר כושר, אימונים, מתיחות, שעות שינה ועבודה משותפת עם הצוות הרפואי. לנהל את התחום עבור חבורה של שחקנים ולעזור להם לתפקד בצורה הכי טובה".



עד כמה זה קשה לרדת לדופק 0 מלו"ז מטורף של טיסות, משחקים ואימונים?
"המצב הזוי. במערכת כמו מכבי גם  במצב רגיל כשאין משחקים ואימונים באוף סיזן, תמיד יש עבודה. גם זה עכשיו אסור - להגיע להיכל, לעבוד עם שחקן, לראות שחקנים. אנחנו במכבי לא רגילים. כל היום אנחנו על 240 קמ"ש ומורידים אותך לשכב לנוח".

"אבל אנחנו לא באמת נחים", מדגיש פנאן. "אנחנו בונים תכנית אימונים ושמירה על תזונה נכונה. גם פיזרנו ציוד לדירות של השחקנים כדי שיישארו בכושר. זאת המציאות וגם אנחנו, כמו שאר עולם הספורט, מנסים לשמור את השחקנים שלנו כמה שיותר כדי להיות מוכנים אם העונה כן תחזור. בנינו לו"זים ותרחישים למצב שהעונה תחזור". 

תן דוגמאות לתרגילים שאפשר לעשות בבית. 
"לא לכל השחקנים יש חדר כושר בבית, אז המון עבודה כנגד משקל גוף. תנועתיות, גם אם זה על שטחים קטנים. משקוליות, גם אם הן קטנות. עובדים על תרגילים מורכבים שמשלבים כמה שיותר איברים בגוף: ניתורים על דלגית, תרגילי זריזות, שרירי ליבה, מרכז גוף, שיווי משקל - להשתמש בכל הגוף ובדברים הפשוטים שכל אדם יכול לעשות".

"כל יום שולחים לשחקנים תכנית כללית וגם מותאמת אישית, מכיוון שהבדלים כמו משקל וגיל בין השחקנים מצריכים לתת אימונים ספציפיים ומענה לכל מה שכל אחד צריך", מסביר רגב. "אני מנסה לשבת לעבוד על תכניות לשחקנים ולפשט כמה שאפשר. שיחות עם מאמני כושר בעולם ובארץ מוציאות מאתנו יצירתיות. אף אחד מאיתנו לא היה במצב הזה של לאמן את השחקנים שלך בלי לצאת מהבית לחודשיים. אני לוקח את זה כאתגר בתור מאמן כושר בדרך יצירתית, לבנות תכנית יישומית בלי אימוני כדורסל וחדר כושר".



מי מהשחקנים הכי חזק פיזית. 
"תמיד שואלים אותי... (צוחק). אני אהיה בבעיה עם השחקנים, אבל אענה. ג'ונדי. אני תמיד אומר שהוא סוג של בולדוג, מתאמן בקצב אחר, משחק אחרת. הוא אינטנסיבי. דני אבדיה עשה קפיצה מדהימה ונהיה שחקן פיזי. עכשיו נוח לו עם הגוף שלו והוא התפתח בצורה יפה. בחדר הכושר שלנו  אין תמונה של אף שחקן והתמונה הראשונה ששמתי שם היא של ג'ון, כי הוא מסמל המון. הוא חזק, בחור טוב, סמל ומופת לעבודה ולנחישות. כל אחד יכול להיות ג'ון ולהביא את עצמו לגבולות שלו בעבודה קשה ובנחישות. בגלל זה הוא הקפטן".

איך תתאר את ההתקדמות הפיזית של דני אבדיה? 
"כששואלים איש מקצוע לגבי התפתחות, זה אף פעם לא שנה אחורה. כשדני הגיע למכבי לפני 6-7 שנים הוא היה קצת מגושם ובלי מאסת שריר. התהליך שלו מדהים ונבנה בהדרגה ועם המון חשיבה. נציין את וליקו פרוביץ', שהוא חלק ענק בתהליך - כמו הורה מלווה עבור דני. בשנה האחרונה ההתקדמות גדולה כי הוא הפך לנער בגוף של גבר - מאסת שריר יפה, כוח מתפרץ על המגרש, מחזיק שחקנים עם הגוף שלו. הוא מאוד אתלטי וחזק. גאווה לכל המערכת שמסביבו. יש המון הייפ סביבו וזה שאפו גדול למערכת שנתנו לו בתוך כל הבלאגן את הבמה והזמן להתפתח ולהתאמן. זמן עבודה אישי הוא קדוש".

איך מכינים שחקנים לפני משחק חשוב?
"אנחנו חיים במכבי ומשחק חשוב מתקיים 85 פעמים בשנה. אנחנו בהכנה המקצועית מכינים את השחקנים אותו דבר לכל משחק. יש שבועות שעמוסים יותר במשחקים ורוב העבודה בשבוע היא לאושש אותם - רכיבות אופניים, מתיחות, 'להניח ידיים' על השחקנים ולדאוג שאוכלים נכון". 

"אני פחות מאמין בימי חופש בין המשחקים, אלא באימוני התאוששות", מתאר רגב פנאן. "בין שני משחקי B2B לעשות אימוני התאוששות. שיקבלו אוכל, ויטמינים ותוספים ויעלו קצת למגרש - טקטי או קליעות. ככה אתה מקבל שליטה על השחקנים ורואה מה המצב של כל שחקן ובהתאם שולח לטיפולים, אופניים או עבודה אישית על המגרש. זה מאוד אינדיבידואלי, העומס מתחלק בין השחקנים בצורה שונה וצריך למצוא את האיזון".



איך מכינים את השחקנים ביום לפני משחק?
"יש רוטינות שלנו. יום לפני משחק נכנסים לחדר כושר ועושים העלאת עומס שרירים - כמה סטים בודדים לכל שחקן, שעובר על כל הגוף. סט או שניים. אחר כך ייכנסו לתדרוך וידאו. יש חלק שלי על המגרש, אימון טקטי ברובו ולא עמוס. לא נעבור שעה של אימון וננסה להיות ממוקדים כדי לא לעייף את השחקנים. ביום משחק יש רוטינות גופניות, תדרוך ואימון טקטי, ארוחת צהריים משותפת ובערב מגיעים כל אחד למגרש עם הרוטינות שלו".

עם מי הכי אהבת לשחק כשהיית שחקן פעיל?
"כולם היו מדהימים, זה היה דור של חבר'ה שהיה כיף ללמוד מהם וכיף להיכנס לחדר ההלבשה.אלך על הישראלים – יותם הלפרין, טל בורשטיין, גור והנפלד. כולם אומרים פארקר ושאראס, אבל הגדולים כבר יודעים שהם גדולים. הייתה לי חוויה ענקית. יותם היה השותף הראשון שלי לחדר במכבי, פניני היה איתי בנוער".

איזה שחקן בסגל הנוכחי הכי אוהב להתאמן?
"האמת שהעונה יש לנו המון כאלה ואני חושב שזה אחד הסודות להצלחה – חבר'ה שאוהבים לשחק, להתאמן ולאכול בריא. זוסמן, דני, ג'ון, קלויארו, אלייז'ה – אני יכול להגיד את כל השמות שבקבוצה, יש לנו חבר'ה מדהימים. מישהו שחי סביב זה? אני חייב להגיד יובל זוסמן. הוא תמיד עושה משהו, תמיד מנסה להשתפר. הוא פשוט תמיד שם – בחדר כושר, במגרש, קורא משהו. צריך לתת לזוס את הקרדיט". 



אילו תרגילים אתה ממליץ לעשות לאנשים שלא יוצאים מהבית? וגם תזונה.
"תרגיל שהייתי לוקח לאי בודד זה כל סוגי הפלנקים - תרגילי הגשר שמכוונים לשרירי הליבה. הם מחזקים את רצפת האגן, בטן, גב תחתון ואלכסונים. יש להם כל מיני וריאציות שאפשר לפתח אותן. בנוסף, פוש-אפים בכל מיני צורות וליצור את הגירוי לשרירים, סקוואטים וניתורים. נדוש, אבל פשוט להזיז את הגוף. להשתמש במדרגות ולא במעלית, שלא קיימת בימים אלה. להגיע לכמה שיותר צעדים בתוך הבית. כשמכניסים קלוריות ומפסיקים להוציא, זאת הבעיה. כשהקורונה תיגמר החשש שלי שתהיה אוכלוסיה לא פעילה עם נטיה להשמנה. עשיתי עם המשפחה Just Dance ואני ואשתי סיימנו מזיעים. בדקתי ועשינו כמעט 4,000 צעדים רק מזה. מצוין, לזוז ולהעלות את הדופק".

"לגבי תזונה, צריך לנסות להיות הכי ממושמעים שהיינו עד עכשיו. בחיי היום-יום הרגילים אנחנו פעילים ועכשיו הפעילות מצטמצמת, אז לאכול כמה שיותר פירות וירקות ולהימנע מג'אנק וחטיפים", מסכם רגב. "יש יותר אכילה רגשית או מחוסר מעש, אז להימנע מהמקרר ולהעסיק את עצמנו. לא לשנות את השגרה. צריך לקום רגיל, לאכול ארוחת בוקר, להמשיך בשגרה וזה יסדר את הארוחות. אפשר מדי פעם להתפנק ולשבור שגרה, אבל לנסות לשמור על ההרגלים שלנו עד עכשיו. אני מרגיש יותר חיוני כשאני עושה ספורט ועושה פעילות - זה הדבר הראשון שיציל לכם את הנפש לעומת לרבוץ כל היום. להזרים את הדם ולהעלות דופק, זה חשוב מאוד".



מכבי פייסבוק מכבי פייסבוק מכבי פייסבוק מכבי אינטסגרם
לוגו מכביסט

מועדון האוהדים של מכבי תל אביב

רק מכביסטים זוכים להטבות מיוחדות, מבצעים, הנחות, מפגשים ואירועים לרשומים בלבד

הצטרפו עכשיו!
סמית
הטבות מכביסט
הצטרפו למועדון מכביסט
זכר
נקבה

תאריך לידה:
על ידי הרישום הנני מצהיר כי אני מעל גיל 18, מאשר את התקנון וקבלת תוכן פרסומי ועדכונים ממועדון הכדורסל מכבי תל אביב
×